spinservis.cz / O firmě / Tiskové zprávy / PIXI Awards 2008 společnosti Xerox mají vítěze

PIXI Awards 2008 společnosti Xerox mají vítěze

01.12.2008

Praha, 1. prosince 2008 - Nizozemská tiskařská společnost De Budelse dokázala, že je možné knihy posuzovat i podle jejich obalu. „Sjakie Child Booklet and Music Package“ společnosti De Budelse získala ocenění „Best of Show“ na mezinárodní soutěži Printing Innovation with Xerox Imaging (PIXI) společnosti Xerox.

Vítězný exponát se skládá z dětské knihy a doplňkového hudebního CD v kreativním balení, které obsahuje upravitelný obal a potištěnou vkládku pro zákazníka, multimediálního vydavatele Poppovisual. Balení je uzpůsobeno pro malé knihkupectví a obchody s pohlednicemi a blahopřáními a tiskne se na vyžádání.

Řešení společnosti De Budelse porota vybrala díky užitku, který přináší všem stranám – od vydavatele, který tiskne pouze objednaný počet obalů, přes obchodníky, kteří mohou upravit balení zboží přímo pro své obchody, až po koncové zákazníky, kteří si mohou koupit výrobek od místního dodavatele.

„Při použití digitální tiskové technologie Xerox můžeme odhadnout, kolik má vydavatel tisknout,“ řekl Harry Mennen, account manager společnosti De Budelse. „Můžeme dodávat podle poptávky obchodů od minimální objednávky pěti balení Sjakie. Díky použití tiskového řešení s různými daty pro úpravu obalů, jež maloobchodníci používají pro propagaci, se tyto výrobky v zásadě prodávají samy.“

Ve svém sedmém ročníku sledovala soutěž PIXI nejvíce inovativní a efektivní výstupy, které zákazníci tisknou na digitálních systémech Xerox. Letošní ceny přilákaly zájemce z celého světa, např. z Austrálie, Brazílie, Hongkongu, Japonska, Kanady, USA, Turecka a Velké Británie a mnoha dalších zemí. Každou přihlášku prohlédla mezinárodní porota složená z odborníků z oblasti grafického průmyslu a hodnotila inovace, použití digitálních technologií, obchodní efektivitu a celkovou estetičnost produktu.

„Vždy si rád prohlížím nové tiskové výstupy, které ukazují, jak digitální technologie mění svět tisku,“ řekl Andreas Weber, prezident společnosti Andreas Weber Global Communications a porotce PIXI Awards 2008. „Letos překonaly exponáty z celého světa má očekávání v kreativitě, kvalitě tisku a inovacích. Bezpochyby zvýšily laťku v tom, co je s digitální technologií možné.“

Společnost De Budelse tiskla na produkčním systému Xerox iGen3® Digital Production Press s tiskovým serverem FreeFlow® a softwarem pro variabilní data XMPie®. Kromě ocenění „Best of Show“ obsadila společnost De Budelse rovněž první místo v kategorii nová obchodní aplikace za svůj projekt „Mychewinggum.com“, internetovou stránku, na níž si návštěvníci mohou objednat personalizované obaly žvýkaček, nechat je vytisknout a zaslat si je. De Budelse je členem mezinárodního programu Xerox Premier Partner, globální sítě předních poskytovatelů digitálních tiskových služeb, která má téměř 800 členů ve 48 zemích.

Kromě kategorie nová obchodní aplikace se vyhodnocovala první, druhá a třetí místa a speciální ocenění v následujících kategoriích: knihy a manuály, propagace, direct marketing a transakční tisky. Ceny rovněž získaly nejlepší exponáty z jednotlivých regionů, nejinovativnější použití technologií Xerox, výjimečné použití spotřebního materiálu Xerox a letos poprvé i exponát nejvíce šetrný k životnímu prostředí.

Ocenění za šetrnost k životnímu prostředí získal kanadský poskytovatel tisku Kempenfelt Graphics Group za výrobu personalizovaných dětských knih „Wildfire“. Tyto ekologické knihy tiskl na systému Xerox iGen3 s použitím technologií FreeFlow a XMPie, díky čemuž vytvářel minimum odpadu – od online objednávek až po použití certifikovaného papíru FSC.

Za nejlepší použití spotřebního materiálu získala cenu americká společnost Methodist Healthcare System se sídlem v San Antoniu za svůj „Patient Information Binder“, na nějž použila Xerox Polyester Paper kvůli jeho dlouhé trvanlivosti. Cenu za nejvíce inovativní řešení získala společnost Merrell Remington & Associates ze Salt Lake City za „Secret Agent Invitation“ za personalizovanou pozvánku s tiskem na „samozničující se“ papír, který měli adresáti po přečtení ponořit do vody a tím zničit, což vedlo k 66procentní úspěšnosti odpovědí.

Regionální ocenění Asie, rozvíjejících se trhů, Evropy a severní Ameriky získaly singapurská společnost Top Advertising Pte za „Singapore Kit“, turecká společnost 7RENK za „Garanti Bonus“ (rozvíjející se trhy), britská společnost dsicmm za „M&G Personalised Investment Update Booklets“ a společnost American Greetings z Clevelandu za „Gorant Packaging Ensemble“.

V kategorii knihy a manuály obsadila první místo společnost The Digital Centre of Australia s řešením „Body of Work – Free Spirit“; v kategorii propagace společnost IMC Advertising FZ ze Spojených arabských emirátů za „House of Portier“; v direct marketingu švýcarská společnost Trendcommerce za „GM After Sales Program“ a v kategorii transakční propagace společnost May Advertising z Minneapolisu za „Wells Fargo Total Plan Index Reports“.

Ocenění PIXI byla představena poskytovatelům tisku, kreativním agenturám a zákazníkům a oceňovala všechny, kteří se podílely na vítězných digitálních řešeních. Slavností večeře se konala v chicagském Muzeu historie a vítězové zde obdrželi ocenění za svoji výjimečnou práci a přední postavení v konceptu New Business of Printing®. Vítězové si na cenách rozdělili více než 55 000 USD, včetně skleněné skulptury, kterou obdržela společnost De Budelse.

Kompletní seznam ocenění PIXI, speciální ocenění, výrobní informace a týmy naleznete na www.xerox.com/pixi .

 

XEROX CZECH REPUBLIC prodává na našem trhu publikační tiskové systémy, černobílé a plnobarevné multifunkční kopírovací stroje s faxy a tiskárnami, velkoformátové stroje a tiskárny, stejně jako software pro document management. Ke všem strojům dodává Xerox i spotřební materiál a poskytuje kompletní servis a údržbu. Do nabídky firmy rovněž patří celá škála služeb od pronájmu strojů až po outsourcing, kterému se věnuje samostatná divize XGS (Xerox Global Services).